Pinnbröd!




7dl vetemjöl
1msk bakpulver
1/2 tsk salt
100g smör
1 ägg
1dl vatten
Blanda mjöl bakpulver och salt, nyp i det rumsvarma smöret.
Tillsätt ägg och vatten och arbeta i hop degen.
Nyp av en liten klump och rulla till en smal orm. Linda ormen runt en grillpinne och grädda brödet över fin glöd. Kom i håg att gör du ormen för tjock, så att brödet blir för tjockt på pinnen så blir det nästan bränt på ytan, men degigt inuti. Lycka till!
Lyxigt med nybakt bröd på utflykten!

Det som blir kvar kan du baka ut till scones och grädda på 225°c i 12-15 minuter!
Måste dock mara tillägga en sak: om du ska använda en täljd grillpinne, se till att du täljt bort all bark, annars kan brödet få en lite skum smak!

Kommentarer
Martina

den iden ska jag ta med mig när vi campar i sommar :)

Svar: Gör det! Det är super gott!
Nitiz

2014-03-22 @ 17:04:18
Hemsida/blogg: http://tigermans.se/
coffeeandcupcake.blogg.se

Så gott, va sjukt länge sen jag åt pinnbröd :) Ha en bra dag :)

2014-03-26 @ 13:51:25
Hemsida/blogg: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort