Tips 3:

När du kommit i gång med träningen inser du rätt snart att kosten är viktig för att du ska orka träna.

Näringsriktig mat ska det va. Ät som regel lunch, middag och tre mellanmål, inget småätande mellan dessa 5 måltider.

Drick vatten när du är törstig, och inte sötsliskiga energidrycker som förstör dina tänder..

Sen vet nog de flesta vad och hur man bör äta för att få bra effekt på träningen, så det tänker jag inte gå in på.. Ät med sunt förnuft, så kommer du långt!

Det som jag kan tycka är kruxet är mellanmål som är nyttiga enkla att ta med, och håller mättnadskänsla så att man inte blir sugen på att småäta (innan middagen, mest)

Men man ska inte va för hård mot sig själv heller. Jag slutade snusa för 4 veckor sedan och det går faktiskt riktigt bra, det är bara förra veckan som "tuggsuget" blev jobbigt.
Men nu går det bättre! :-)
Nu är jag stark att stå emot gosaker och småätande! :-)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort