Sockerkaka med fyllning!









3ägg
3dl strösocker
Vispas ordentligt

50g laktosfritt smör smält
1dl havredryck (oatly)

3dl vetemjöl
2tsk vaniljsocker
1 1/2 tsk bakpulver
Blanda det torra ordentligt.

Vänd i hop alla ingredienser. Häll smeten i en smord bröad springform och grädda längst ner i ugnen minst 40 minuter på 175°c.
Glasyr:
100g laktosfritt smör smälts, ca 2-3 dl florsocker blandas i och ca 2tsk vaniljsocker. Rör rör rör snabbt. Om den "skär sig" så att smöret och flyter på sidan.. Rör rör rör ännu mer snabbt!!
När den fortfarande är varm, delar du den till två "tårtbottnar" och stryker ut glasyren. Lägg i hop bottnarna. Låt den svalna något och pudra lite florsocker över! Jag har aldrig lyckats göra en sån hög kaka!! Nöjd!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort