Potential till bullmamma!!

Jag har alltid tyckt att det är så omständligt att baka bullar. För det första tar det sån tid, med jäsning och utbakning osv, sen hinner man knappt få in dom i frysen så är det slut.. ;-)
Men nu har jag kommit på det!
För det första ska man använda rumsvarmt smör, för de blir så mycket godare. För det andra: baka ut i långpanna, tryck små gropar och fyll med nån god fyllning. Tex 150g rumsvarmt smör, 3 dl florsocker, 100g Philadelphiaost och 2msk vaniljsocker. Låt degen jäsa 30 minuter, pensla med uppvispat ägg och strö pärlsocker på! Grädda bullplåten längst ner i ugnen, 200°c i 15 minuter. Klart, och fort va det gjort! Låt sedan plåten svalna så att fyllningen stenar något, sen skär du upp det i rutor.


Detta är gårdagens resultat av bullar i långpanna!

Kommentarer
linda

Gud vad god den ser ut tack:)

Svar: Nu har jag gjort en till variant av denna "bullar i långpanna" med kanelfyllning, ska snart lägga ut den på bloggen! Kanon enkel!
Nitiz

2015-03-03 @ 22:23:22
Hemsida/blogg: http://mittlivochnu.blogg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort