Solstrålebullar...

egentligen heter de solskensbullar men Fridas dagisavdelning heter solstrålen, så hon tyckte de skulle heta Solstrålebullar! Det passar ju bra då det inte finns en endaste liten gnutta sol i dag...



Jag gjorde en helt vanlig vetedeg på smör. 50 små klumpar som fick denna fyllning:
4dl grädde
2msk strösocker
2msk potatismjöl
2äggulor
Värm detta på svag värme tills det tjocknar. Det får absolut inte koka!
Vispa vispa vispa..
När det svalnat rör du i
2msk vaniljsocker.


Rulla degklumparna och tryck en grop med ett finger. Klicka ut vaniljkrämen på bullarna, pensla och in i ugnen ca 8minuter 250°c. Doppa i strösocker eller ät dom som dom är! Mums, detta fikade vi i dag!

Kommentarer
Denise

Vad gott det såg ut =)

Svar: Jo men det va dom! :)
Nitiz

2014-02-21 @ 21:42:25
Hemsida/blogg: http://grumpy.blogg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort