Nitiz godaste köttgryta!




400g älgkött (grytbitar)
2 stora morötter
1/2 Rotselleri (delat i 2 bitar)
1/2 liter vatten
En gnutta olja
Soja
Salt och peppar
En grädde skvätt

Stek grytbitarna i olja tills dom fått fin färg. Häll på vatten och låt småputtra 2-3 timmar, beroende på om det är vuxet djur eller inte. Jag gjorde denna gryta på kalv och den fick puttra i 1 1/2 timme, den blev kanon. Men som sagt vuxet djur måste puttra lite längre. Skala morötterna och rotsellerin och dela Rotsellerin. När ca 45minuter återstår av köttet koktid; lägg i rotfrukterna och låt puttra med. Salta och peppra ordentligt. Häll på soja. Dela rotfrukterna i mindre bitar. Häll på lite grädde. (eller red av om du hellre vill det) Servera med ris eller kokt potatis och en härlig sallad. Okej den ser kanske lite tråkig ut, men den smakar ljuvligt!

Kommentarer
LIENE

Åh säkert gott!

Svar: Jättegott!
Nitiz

2014-02-13 @ 10:17:23
Hemsida/blogg: http://lifefromwithin.blogg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort