Serverings förslag till choklad cheasecake!

Choklad cheasecake

3 äggvitor + 3dl vispgrädde vispas hårt, först för sig och sedan tillsammans. 200g marabouchoklad smälts i vattenbad och får svalna. 3 äggulor, 2dl socker, 3 msk kakao, 2msk vaniljsocker och 200g Philadelphiaost rörs i hop noggrant så att det inte är några färskostklumpar. Nu vispar du snabbt i hop alla ingredienser så att den smälta chokladen blandar sig med allt! Häll alltihopa i en sockerkaksform med löstagbara kanter. Ställ in i frysen minst 5 timmar, gärna längre. En halvtimme innan servering tar du lös glassen från formen och låt kakan/glassen tina något innan du serverar den! Vill du inte deklarera den som en glasstårta, kan du bara smula lite digistivekex över den, eller varför inte servera den med lite färska bär. Så här såg den ut första gången jag gjorde den:




Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort