Felicias chokladrulltårta!




3ägg
1 1/2 dl socker

5msk potatismjöl
1msk vetemjöl
3msk kakao
1tsk bakpulver


Fyllning:
200g Philadelphiaost
1,5dl florsocker
3msk kakao
Ca 100g smält marabou choklad

Garnering: vispgrädde och ca 25g bakchoklad-hack eller strössel.


Gör så här:
Vispa ägg och socker. Blanda torrvarorna noga vänd sen i hop allihopa. Lägg ett bakplåtspapper på en plåt och stryk ut smeten över hela papperet. Grädda i mitten av ugnen 250°c i 5 minuter. Lägg ett till bakplåtspapper på bordet och strö ett tunt lager strösocker på det. Låt tårtbotten svalna något. Vänd tårtbotten på strösockret och pensla med vatten på bakplåtspapperet. Dra försiktigt bort papperet. Låt svalna. Blanda i hop ingredienserna till fyllningen och vispa snabbt med elvisp tills den är väl blandad. När tårtbotten svalnat helt stryk ut fyllningen och rulla tight i hop till en rulle. Låt stå i kylskåp tills det ska serveras (eller frysa in). Vispa grädde och lite socker. Skär rullen i ca 2cm tjocka skivor klicka på grädde och toppa med chokladhack eller strössel! Smaskens!

Kommentarer
Ida

Mums!

2014-04-14 @ 12:53:02
Hemsida/blogg: http://tobehappy.blogg.se/
Qarin

Ser mumsigt ut.

2014-04-18 @ 12:39:45
Hemsida/blogg: http://qarin.blogg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort