TEMA!!!



Jag tänkte ha ett bloggtema denna vecka, och temat är motivation!!
Motivation av olika slag, så tanken med det är att jag skriver ett inlägg varje dag som handlar om motivation... så häng på om du vill ha lite pepp, denna vecka är det helt gratis!

Jag börjar hårt ut med... träningsmotivation!! Har du träningsmotivation? Eller vill du ha en dos? Det kan ju lixom inte skada!

Om jag ska va helt ärlig så det som triggar mig mest, är kommentarer som ekar i mitt huvud, någon som antyder att jag är tjock:
"-Ska ni ha barn igen!
-Nä, det ska vi inte.."
När jag tänker på sådana kommentarer blir jag först sur, sen peppad att ta revansch: "jag ska minsann visa dom att jag kan".

Ett annat bra tips är ju att tänka på den kommande badsäsongen, kvartersfesten,släktträffen, utlandsresan eller vad det nu kan va.. Att ha god kondition så du lätt orkar leka lekar eller dylikt, eller vad du nu ska göra..
Du kan ha som morot att köpa en ny fin bikini eller klänning NÄR du nått ditt mål, men ha gärna delmål som är realistiska att uppnå.

Har du träningsmotivation? Då kanske du kan behålla den genom att anmäla dig till några lopp! Samla tjejpolarna och gör en grej av det! Träna tillsammans, så kan ni peppa varandra när motivationen brister!

Vårruset är mitt förslag! Anordnas i många städer, och man väljer själv om man vill gå eller springa!
Själv skulle jag också vilja testa blodomloppet och tjejmilen...
(tjejmilen skulle innebära att springa en mil med några polare, men även shopping i huvudstaden!)
Bilden: www.motifake.se

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort