Virkad kattleksak!



Virkad mus:
6 fm i magisk ring (eller 2lm, 6 fm i 2:a maskan från nålen)
2 fm i varje m 6 ggr (12) (1fm, 2fm i 1m) 6 ggr (18) (2fm, 2fm i 1m) 6 ggr (24) (3fm, 2fm i 1m) 6 ggr (30) 4 enkla varv
(3fm, 2m tillsammans) 6 ggr (24)
1 enkelt varv
(2fm, 2m tillsammans) 6 ggr (18)
1 enkelt varv
(1fm, 2m tillsammans) 6 ggr (12)
1 enkelt varv
2m tillsammans 6 ggr (6)
1 enkelt varv
2m tillsammans 3 ggr (3) avsluta. (Gör en svans, och fyll musen med stoppning innan hålet blir för litet.)
Öron gör 2 st:
6 fm i magisk ring (eller 2 lm, 6 fm i 2:a maskan från nålen)
2fm i varje m, 6 ggr (12) 2 enkla varv Platta till, vik ihop och sy fast. Jag broderade ögon och nos och till fyllning hade jag en bjällra och lite vadd. Bjällrorna köpte jag billigt på tradera!

Söta va?! Det är jätteroligt att Virka dessa söta möss, och kissen sp.. ja just det vi har skaffat katt!! Han spöar sikten ur dessa uppkäftiga små liv!! Tänkte först försöka få tag på torkad kattmynta, att stoppa i, men det behövdes inte!

Kommentarer
Bumsan

Oj,vad söta. Önska att jag var så duktig! Jag vet många kissekatter som skulle bli glada att få såna söta saker :D

Svar: Det är aldrig för sent att lära sig!
Nitiz

2015-04-07 @ 07:34:11
Hemsida/blogg: http://loeria.devote.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort