Jag är gråhårig men lycklig för det!







För några veckor sedan insåg jag plötsligt en sak som jag egentligen vetat länge. Jag är gråhårig. 34år och gråhårig. Alltså plötsligt blev jag bara så trött på att färga håret. "Ska jag måsta färga håret en gång i månaden tills jag dör, liksom?" Jag såg mitt första gråa hårstrå på min hårskalle när jag va 20, och jag har färgat håret ungefär en miljon gånger sen dess, tills jag plötsligen kände att nu får det va nog! :-)
Jag tycker faktiskt att det är coolare att acceptera eller verka obrydd om hur man ser ut, än att ständigt dölja "skavankerna"! Jag dömmer inte andra som VILL färga håret, det är helt ok om man vill göra det, men jag tycker faktiskt att fler borde strunta i att färga och låta det va som det är!
Ärligt talat (jag tål kritik), borde jag skämmas?

Kommentarer
Bintu Malm Fraser

Klart att du inte borde skämmas! Så länge man själv är nöjd så är ju allt frid och fröjd :-) Och som du säger, orka färga håret tills man dör.

Ha det gott!

Svar: Eller hur! Jag kommer aldrig att skämmas för mina gråa strimmor, jag tycker som sagt att man ska acceptera hur man ser ut! Jag är bara lite sugen på att höra hur andra resonerar!
Nitiz

2015-04-08 @ 21:40:23
Hemsida/blogg: http://bintan.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort