Hej!


Jag har laddat hem en app som räknar kalorier, myfitnesspal heter den. Så här ser det ut för mig: jag väger 65kg, är 158cm lång och har för avsikt att gå ner 10kg. Enligt appen ska jag äta 1200 kalorier om dagen, om jag gör det kommer jag att väga 59,5kg om 5 veckor. Jag tycker att det låter som en plan! Sen tränar jag minst 4pass/vecka.
Appen funkar så att man lägger in precis vad man ätit i en sökruta och sen kan du oftast välja mellan olika förslag.(Tex om du sökt på youghurt kommer olika smaker och fetthalter upp.)
Vad ska man äta då?
Jag har gjort lite efterforskningar angående träning, kost och kalorier.
Efter du tränat ska du äta ett litet mellan mål för återhämtning.
Dagar du vilar ska du äta precis som dagarna med träning! Det är nu kroppen bygger upp nya celler,
För att förbränna fett ska du äta protein. 2gram/kg kroppsvikt. I mitt fall blir det 130g /dag.
För att bygga muskler ska du styrketräna, äta proteinrik kost och sova bra, dvs inte för lite.

Man bör inte träna hård konditionsträning i samband med styrketräning. Efter man styrketränat har kroppen en förhöjd muskelproteinsyntes och den förstörs med hård konditionsträning. Men du kan gå till och från gymmet även om det innebär en 30 minuters promenad, utan att muskelproteinsyntesen påverkas. Men tränar du lagomt hårt, kan du kombinera dessa två. Men glöm inte bort att styrke träning också förbränner fett.

Kommentarer
Elin - Livat på torpet

Låter som en bra plan. "Inkomster och utgifter" kan man likna det med! :)

Och denna sjuka är verkligen en skräck. Än är det "bara" 6-åringen och han sitter i karantän uppe. Men dom där 72 timmarna skjuts fram hela tiden. Håller tummarna för att resten av familjen ska klara sig!

Kram

2014-03-24 @ 15:33:05
Hemsida/blogg: http://www.elinteg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort