Julgran...

Varför ska man egentligen envisas?? Varje år före jul är man så entusiastisk när granen ska in. För självklart ska det ju va en äkta julgran. Och helst har hela familjen tjavat genom snårskog och tillslut enats om att just den granen inte va så tokig.. Ja ha så släpar vi in granen och klär den, naturligtvis tillsammans. Sen måste man komma i håg att vattna den varje dag annars rasar alla barr av inom snar framtid. Fast barren rasar av ändå, när man ska ut med den igen. För innan vi har klätt av den glitter och kulor, så har ganska mycket barr hamnat på golvet och när gubben sen tar ut den genom dörren så åker även resten på golvet. Sen får jag dammsuga barr fram till midsommar..

Jag undrar om vi ska ha en plastgran nästa år...

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort