Att vara mamma! Del 1

Vi har en bil. Maken behöver den då han jobbar. Jag behöver ingen bil då jag ska jobba, eftersom jag har gångavstånd till jobbet. Eftersom maken börjar "okristligt tidigt", och jag börjar tidigast 9.00 så är det alltid jag som lämnar barnen på dagis och fritids. Eftersom jag alltid slutar före maken (det tar ju dessutom ca 1 timme för honom att köra hem) så är det alltid jag som hämtar barnen också.. I bland, bara i bland tycker jag att det är otroligt orättvist. Jag ska alltid måsta tjorva på med en otroligt vrång 5 1/2 årig liten "tjorv-stina" som verkligen går in för att va tvärt-emot, både till och från dagis, tack o lov så är storasyster den lättsammaste .. Och maken har bara sig själv att tänka på då han ska till jobbet..Fast hur tjorvigt det än må va med byxor och sockar, frukost och tandborstning, så går det över.. Det orättvisa känns inte så orättvist längre då jag tänker på att maken måste kliva upp 3.30 för att fara till jobbet, sen sitter han vid ratten hela dagen tills han är hemma igen. Jag får sova minst 3 timmar till innan jag måste kliva upp..




kraaam.bloggspace.se

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort