10 tips till att få träningsmotivation!

1. Skriv träningsdagbok
På nätet, i din agenda eller i en speciell bok. Att ha koll på sin kropp, sin form och sin träning är för många en riktig motivationshöjare.

2. Sätt upp mål, delmål och mät dina resultat!
Skriv ner allt detta, både målen och dina test-resultat. Det är viktigt att ha ett syfte med sin träning för att den ska kännas meningsfull.

3. Skaffa dig sällskap på träningspassen
Delad glädje, ni vet. Och när latmasken borrar sig in i din kropp, kan din träningskompis hjälpa dig komma igång.

4. Bli medlem på en träningssajt
Numera finns det gott om sajter där du kan anteckna och utvärdera dina träningsresultat, tävla, tipsa eller bara chatta med likasinnade.

5. Belöna dig själv när du når dina mål
Målet i sig ska förstås kännas lockande för att du ska tycka att det är värt att kämpa för. Men visst skulle det kännas extra kul om du unnade dig ett nytt schampo eller en träningstopp nästa gång du passerat en personlig gräns?

6. Anlita en personlig tränare
Att träna med ett proffs en gång i veckan är inte bara effektivt – det brukar också trigga igång träningssuget resten av veckan. Och när du väl bestämt dig för en satsning som kostar pengar, är du troligen benägen att få valuta för dessa.

7. Åk på en inspirerande träningsresa!
En veckas kick-off på en solig söderhavsö, en fet kryssningsbåt eller ett träningshotell i Bromma kan vara precis det du – och din träningslust – behöver.

8. Gå på ett träningskonvent
Kul för stunden och inspiration som räcker länge!

9. Tävla med en vän!
Utarbeta ett system med några vänner eller kollegor, där ni varje månad lägger en slant i en pott och den som lyckats bäst med träningen/hälsan kammar hem potten. Ni kan räkna steg, träningspass, nyttiga matlådor, snaskfria dagar, armhävningar eller jämföra tid på milen.

10. Anmäl dig till ett lopp!
Morot eller piska? Oavsett vilket förhållningssätt du har till tävlingsmomentet, kan ett startnummer trigga dig att träna regelbundet en längre tid.

Texten ovan har jag snott rakt av från: www.womenshealth.se

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort