Vilken blomma är din favorit?




Jag måste säga att Fredskallan är en av mina favoriter. Stora gröna blad och vita stänglar med en taggig vit klump till blomma. Och så lättsam, den vill visserligen ha mycket vatten, men bladen hänger då den är törstig så det är lätt att förstå när man ska vattna den! Nu håller det på att va några år sedan jag hade en Fredskalla. Jag minns att jag köpte 4 stycken på Ica och planterade i hop i en stor självvattnande kruka. Oj vad den trivdes!
Vet du förresten, att om fredskallans vita "blomma", istället blir grön, så har plantan fått för mycket näring.
Bilden kommer från www.odla.nu

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort