Motivation att städa!



Jag tycker inte om att städa, men jag älskar att ha det rent runt omkring mig. Och när man just dammtorkat, då ser man alla linjer så tydligt. Jag tycker det känns skönt och ser snyggt och fräscht ut!

Dundra igång den bästa spellistan eller skivan du har, skruva upp ljudet liiite till. Nu kan du börja..

Mitt råd är att först greja på i köket; plocka i och ur diskmaskinen, plocka bort tjaffs som hamnat på fel ställe (tex hårsnoddar, påsförslutare och annat som ligger på diskbänken eller arbetsbänken) kraffsa i hop leksaker från golvet och kläder till tvättkorg/garderob. (Mina barn är helt otrolig på att drälla saker på golvet, men varje dag får dom minsann plocka upp sina saker..)

Nu kan jag först dammtorka sen dammsuga för att till sist torka golvet! Gör man städningen i den ordningen, går det ganska snabbt! Den bästa känslan är när huset är nystädat och hela familjen ska va hemma och mysa hela helgen!

Så vad motiverar mig att städa?
*Regler, att vi bestämt att var och en plockar upp/undan sina grejer. Då går det snabbare med själva städningen.
* Du kan bestämma en belöning som du får när du städat klart, det kan va allt från godis, pizza en skiva eller varför inte dom där lurarna du velat ha länge. Det är du som bestämmer priset på belöningen.
*Jag brukar bli mer motiverad om jag tänker följande; om någon kommer hit, hur vill jag att det ska se ut här då? Fint! Jag tycker inte att det behöver va kliniskt rent jämt, men inte rörigt i iallafall. Och inget ofräscht som matrester i slasken eller så.. Toaletten och handfatet städar jag flera gånger i veckan, det ser fort grisigt ut annars.

Det va mina tips! Hoppas dom hjälpte lite i allafall! Ha nu en underbar helg och krya på er alla sjuka! Det går mycket sjukdomar nu, så ni som är friska använd handsprit!

Peace and out! /Nitiz



www.mammaspring.se

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort