Mål och fokusering...

Jag funderar nu på vad jag vill och vilka mål jag ska sätta inför det nya året! För att kunna nå sina mål måste man bestämt sig till 100% vad man vill. Jag vill träna mycket, ca 3-4 gånger/vecka. Jag vill peppa familjen att träna. Barnen tränar längdskidor, och skridskor på vintern. Jag skulle vilja att dom hitta en träning för sommarhalvåret också. Gubben har ju fastnat för tennis ute, på sommarhalvåret. Och han har pratat om att köpa nya skidor, eftersom vi andra i familjen åker skidor! Jippi!
Jag har varit sugen på att byta jobb i snart 10års tid! Men jag vet inte riktigt vad jag vill, mer än att jag bara vill jobba dagtid och inga helger.. Det är som att jag går och väntar på att jag ska snubbla över något nytt jobb???Eller att det ska dimpa ner i huvudet på mig?? Så hur kommer jag på vad jag vill jobba med då?? Jag har en ide, men det är tveksamt om dom behöver folk.. Eftersom jag jobbar inom handikapp omsorgen, och trivs med människorna men skulle vilja ha andra arbetsuppgifter, tänker jag höra mig för lite på daglig verksamheten..
Hemma vill jag ha rent och snyggt, dvs inte en massa tjaffs och leksaker som ligger och dräller..
Så hur ska jag göra för att nå mina mål?? Hur ska jag behålla fokus??
Anledningen till att jag fortfarande är kvar på samma jobb är följande: Jag är assistent till min syster, och jag har min mamma som chef. Det är enkelt och bekvämt. Har barnomsorgen stängt och jag jobbar, är ju mamma ledig eftersom vi aldrig jobbar samtidigt. "Man vet vad man har men inte vad man får"

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort