De gamla sedlarna blir ogiltiga!

Sedlar som blir ogiltiga efter den 31 december 2013 I dag finns det två giltiga versioner av 50- och 1000-kronorssedeln. Efter den 31 december 2013 kan du inte längre betala med de äldre versionerna av 50- och 1000-kronorssedeln som saknar folieband. Om du fortfarande har sedlar kvar efter den 31 december 2013 har du möjlighet att sätta in de ogiltiga sedlarna på ett bankkonto fram till och med den 28 februari 2014. Efter den 28 februari 2014 kan Riksbanken mot en avgift på 100 kronor lösa in de ogiltiga sedlarna.  

Tänk på att: Det kan finnas begränsningar för bank och handel att ta emot kontanter. Vänd dig till din bank eller butik för mer information.

Kommentarer
Nitiz

Detta enligt riksbanken.se

2013-12-31 @ 14:34:52
Hemsida/blogg: http://nitiz.blogg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort