I går blev det konstigt...

Jag skulle ta ett annat tåg hem, än det jag brukar. Korkad som jag va förstod jag inte att det va Luleå-tåget jag skulle kliva på.
Jag trodde att de gjort om tidtablåerna för att jag skulle ju ta det som gick till Lycksele.. ;-) Det går ju inte göra på något annat sätt än man är van, menar jag. Nä till Luleå skulle jag ju inte...hm.
Efter jag yrat hit och dit en stund mellan NUS och Umeå östra ringde jag maken i hopp om att kunna åka med honom hem, men han va ju förståss redan hemma. Han lyckades dock rabbla upp några bussar jag kunde ta. Nu snöade, regnade och blåste det på samma gång, och jag sprang för allt jag va värd från NUS och till vasagatan för att hinna me 17.55 bussen till Vindeln, men jag såg bara några lokalbussar. Jag ringde maken igen, och sa: "inte nog med att tåget inte kom, nu har jag missat bussen så jag får nog lifta hem". Nä svarar han den som gick 17.55 va en lokalbuss från NUS.(??!) Bussen till Vindeln går 18.10! Just som han talar om det ser jag bussen och kan stiga på.. Just denna dag va det ju tur att jag medvetet lämnat mössa och vantar hemma + att jag för en gångs skull tagit på mig långkalsonger(??!) när jag nu skulle springa som en idiot i ruskvädret.. ;-)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort