Unga bönder och Bondmoran!



I går kväll såg jag och gubben på "unga bönder". Jag gillar det programmet skarpt! Jag får en sådan skön känsla i kroppen av lantidyllen, hur bönderna kämpar för att få i hop allt med djur, lantbruk och familj mm. Visst förstår jag att det inte alltid känns idylliskt för bönderna, när de till exempel vadar i kodynga för att laga någon maskin eller dylikt. Det bästa är att det inte är någon tävling, ingen röstas ut eller måste duellera. Det är mer som en dokumentär. Jag blir så sugen på att skaffa en gård och djur, stå där i köket med nybakt bröd när gubben klampar in med sina skitiga stövlar. Men nä, det kommer aldrig hända, men man kan ju drömma!

När vi ändå är inne på ämnet, kan jag tipsa om en fantastiskt rolig blogg! www.bondmoran.se
Jag förstår inte hur hon lyckas hamna i så tokiga situationer! Detta är enligt mig en humorblogg skrivet av Bondmoran själv.

Kommentarer
Elin - Livat på torpet

Tack för bloggtips! Den bloggen måste jag in och läsa :)

Jag älskar lantlivet. Med oss på torpet bor både hund, katter, höns och killingar. Men där får det nog räcka ... tror jag ;)

2015-04-18 @ 13:22:17
Hemsida/blogg: http://blogg.loppi.se/elinteg

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort