Bakade även långpannebullar i dag!



Annan variant av långpannebullarna jag gjorde tidigare. Vetebröd på 5dl havremjölk.Till denna fyllning hade jag:
100g smör
Kanel
Ca 100g Philadelphiaost
2dl strösocker
Ca1 1/2dl florsocker
Mosa bara i hop alla ingredienser. Tryck med fingret en massa hål i degen och klicka ut fyllningen. Pensla brödet med ett uppvispat ägg och garnera med pärlsocker. 200grader 15minuter långt ner i ugnen. Skär upp i lagomt stora bitar. 60bullar stoppade jag sedan i frysen! :)

Kommentarer
rememberthiis.blogg.se

Gott :)

2015-04-06 @ 21:45:02
Hemsida/blogg: http://rememberthiis.blogg.se/
Bumsan

Oj så gott :D

2015-04-08 @ 06:35:55
Hemsida/blogg: http://loeria.devote.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort