Åka tåg...



Så jag åker tåg till och från skola och praktik. Jag måste säga att det är ett smidigt sätt att färdas på! Visst det kan lättare bli krångel (än med buss) med avgångar osv, men jag tycker det gått otroligt bra denna vinter. Det va en period där vid jul då det ofta blev ersatt av buss, annars har det gått som vanligt. Vid ett tillfälle då tåget blev ersatt av buss tog det
1 1/2 timme (istället för 50 minuter) att åka hem till Vindeln, eftersom bussen va tvungen att köra via Vännäsby... Men jag klagade inte då jag hörde att en tjej som vid samma tillfälle skulle till Boden, hade en restid på 6 timmar! Då hade jag nog gråtit en skvätt...
Det är mycket bekvämare och mindre skumpigt att åka tåg än buss. Tanken har faktiskt slagit mig fler än en gång, att det känns som att åka flygplan fast på marken! Men det absolut bästa med både tåg och buss är att man bara kan luta sig bak och blunda och vips så är du framme!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort