Må bra motivation!

Må bra motivation!
Först måste man fråga sig själv: när mår jag som bäst?

Jag mår bäst när jag äter, sover och tränar bra! Det vill säga: när jag äter hälsosamt och lagom mängd, sover ca 8 timmar och tränar minst 3 gånger/vecka. Äter jag rätt orkar jag med dagen + träning, och är trött när det är dags att sova. Allting hänger i hop! Hur får jag motivationen då? Nu är jag grymt motiverad för att jag har ett mål; att gå ner i vikt och få platt mage! Så mitt råd är: tänk ut ett mål! Har du ett mål är det lättare att fokusera. Bra kondition, viktminskning, vitaminrik mat, bättre ork eller piggare är några saker man kan fokusera på!

Ha målet som en morot och sätt upp några delmål för att ta dig dit du vill komma! Brukar du tex ofta "nattsudda" och har som mål att sova bättre, kanske du måste aktivera dig mer för att va trött tidigare. Första delmålet kan då va att komma dig i säng en kvart tidigare än du brukar. Kom i håg att det är bättre att ha realistiska delmål, så att det inte är för svårt att nå målet!

Lycka till!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort