Jobb/skola motivation!




Vad gör mig motiverad att jobba? Min stolthet. Jag vill göra ett bra jobb, och göra skillnad för min syster. Det är klart man vill sin syster det bästa lixom. Att jobba som personlig assistent är otroligt roligt, och när man gjort bort saker och rutiner som måste göras, är det fritt fram att hitta på saker som brukaren vill göra! När jag märker glädjen hos henne, (det kan va en cykeltur på tandemcykeln, eller en sparktur,) då blir jag otroligt motiverad att fortsätta göra ett bra jobb!

Ni som pluggar då, vad ska jag säga till er? Vare sig du valt att plugga eller inte, kämpa på du blir klar så småningom. Du kommer ångra dig sedan om du inte gör ditt allra bästa nu! Försök att använda dig av olika metoder att lära dig, använd färger och symboler, associationer mm. Då blir det lite roligare! Du kan kan göra ett test till dig själv, med frågor från en text du ska plugga in.

Jag hoppas ju som sagt på att få plugga snart. Lite blandad förtjusning är det förstås: "Kommer jag klara detta?"

Senare kommer lite till fina råd form av ett youtube-klipp!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort