Så här går Sparkfesten till:

Några veckor innan själva festen får du veta om du ska servera förrätt, varmrätt, eller efterrätt och vilken tid gästerna kommer. Vi säger att du ska servera varmrätt nu. Klockan 15 ska du öppna ett kuvert där det står en adress och ett namn dvs dit du ska på förrätt! Du sparkar dit och förmodligen är det minst ett par till som också käka förrätt på samma ställe. Sen sparkar du hem och förbereder middagen och inväntar gästerna. När ni ätit så öppnar ni det kuvert där det står vart ni ska inta efterrätten och var och när den gemensamma festen är. Sen sparkar ni dit ni ska äta efterrätten. När ni ätit efterrätten sammanstrålar ni med resten av sparkfestdeltagarna. Det brukar va jättekul och inte så dyrt heller. Det är ju egentligen bara festlokalen man betalar för, till festfixarna.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort