Ljuslykta eller vatten till kaninerna!






Vatten till kaninerna på vintern. Fyll ett tomt mjölkpaket med vatten, som får frysa. Ta bort mjölkpaketet och ge isklumpen till kaninerna! Dom slickar på isklumpen och får på så sätt i sig vattnet! Då behöver du inte hålla på med vattenflaskor som fryser! Kanon!

Eller så kan du enkelt göra en snygg ljuslykta. Min dotter Frida ville göra en grön lykta, så vi köpte grön karamellfärg och använde sen tomma mjölkpaket.. Vi ställde upp lykta på en stubbe på gården, men det hår ju lika bra på marken.. vi använde gravljus.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort