Alkohol...

Varför ska allting handla om alkohol? Jag menar: när jag va 20år, då tyckte jag att det va trevligt att träffa kompisar och festa. Vi grillade och spelade kubb mm på sommaren, och på vintern va det mestadels inomhusfester. Det va kul, VA kul! När jag fick mitt första barn va jag 25år, efter det lugnade jag så klart ner mig med festandet. Efter andra barnet blivit något större, va jag lite partysugen igen. Fast det handlade nog egentligen mest om att jag va sugen på att umgås med vännerna igen. Jag tyckte inte att det va värt det, att bli bakfull.. Vi hade nog kommit ur småbarns bubblan, starkare och med andra prioriteringar. (Jag i iallafall) I dag är jag 32 år och mer inne på träning och att må bra med familjen! (har mått så dåligt på grund av medicin, att det är inget jag vill utsätta mig för med flit..) Att mysa med familjen utan några direkta krav, känns mer lockande. Men det känns som att det alltid ska va alkohol inblandat då man ska umgås med vänner och bekanta.. Varför är det så?? Sparkfesten till exempel, som jag skrev om tidigare, då ska det bjudas och folk blir för onykter.. Annars är ju idén bra.. Skippa bara alkoholen, så skulle det va riktigt trevligt..

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort