Motivation att vårda sina relationer!

Gårdagens motivation kommer här:
Att ta sina vänner förgiven är det värsta man kan göra! Visa tacksamhet mot de som hjälpt dig eller funnits där för dig! Det behöver inte va dyra presenter, utan det kan va en chokladask och en kram. (det finns chokladaskar som kostar ca 30kr) Man behöver inte ge något heller, utan kan visa tacksamhet på annat vis om man vill. Är det din partner så kan visa beröring va ett bevis på att du "ser" personen. Tex att stryka med handen på kinden eller benet.

Lyssna på vad hon/han säger, även om det inte intresserar dig. Det är skillnad på att lyssna och lyssna aktivt!

Använd ditt kroppsspråk! Hur man uttrycker sig med kroppsspråk är individuellt men som utgångspunkt kan du ha att:
Vända dig helt mot den du lyssnar på.
Ha en öppen hållning,
d.v.s. skärma inte av dig genom att exempelvis korsa armarna över bröstet.
Luta dig något mot den som talar.
Upprätthåll ögonkontakt.

Uppmuntra den som talar att fortsätta:
Med passande ljud som att humma eller dylikt. Använd gester som att nicka, luta huvudet åt sidan mm.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort