Hur ska jag komma på vad jag vill?




Jag jobbar som personlig assistent till en förståndshandikappad tjej, som är min storasyster och min mamma är min chef. Jag har jobbat på samma ställe sen 2001, 2006 sa jag första gången att jag ville göra något annat. Min tanke va att jag skulle komma på vad jag ville göra lagomt till att jag skulle börja jobba igen efter barnledigheten. Under andra barnledigheten kom jag inte heller på nåt annat att göra, utan fortsatte som personlig assistent även efter den ledigheten tog slut.

Jag har i iallafall kommit på att jag vill va ledig kvällar och helger.

MEN VAD VILL JAG JOBBA MED???

Inte på kontor i iallafall.. Jag har varit inne på att jobba på dagligverksamhet för handikappade, men det verkar ju kört. Ja, jag menar jag kan ju inte ta springvick, det skulle ju va korkat av mig att ta tjänstledigt om jag inte vet om jag får jobba.

Jag känner mig mer och mer desperat, jag vantrivs väll inte direkt med jobbet jag har. Det är ju ganska fritt, man kan va ute osv. Och det är ju min syster. Men jag vill göra något annat!!

Hur kom du på vad du vill jobba med? Eller hur visste/vet du vad du ska plugga? Snälla hjälp mig! Jag har kört fast i träsket!
Florist kanske? Eller på café? Inget som har med barn att göra, det har jag testat. (dagis)

Ska jag plugga? Till vad då?
Tankarna går bara runt runt och jag får mer och mer panik. Minstingen börjar förskolan till hösten, kanske det skulle passa bra att plugga då?
Fick nyligen tipset av en bekant att läsa till tandsköterska, då det verkar finnas jobb inom den branschen.. men hur vet jag att det är det jag vill? (Den utbildningen är på 3 terminer, och den börjar i september.)

Kommentarer
Cathrine petersson

Jag är inne lite i samma som du ;) Vad ska man göra och jobba med? :D

Svar: Just nu blir jag mer och mer sugen på att plugga.. jag har inte pluggat sen jag gick gymnasiet.. och jag gick ut 2000.. Vad är du sugen på? Vad känner du för?
Nitiz

2014-02-21 @ 14:23:20
Hemsida/blogg: http://bloggbycathrine.blogg.se/
Cathrine petersson

Konstigt nog blir jag också mer o mer sugen på o börja plugga :) Vet inte riktigt vad bara, vill ha ett jobb där man gör mer nytta för andra det vet jag, men det är ju ganska brett ;) Har inte heller pluggat efter gymnasiet 2002 (tror jag jag gick ut ;) )Har du nåt mer än tandsköterska som du funderar på?

Svar: Florist.. tänk att göra brudbuketter och begravningskransar och dylikt..
Nitiz

2014-02-21 @ 15:05:51
Hemsida/blogg: http://bloggbycathrine.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort