Bra-mat-motivation!





Tränar man så måste man äta för att orka. Jag tycker det är dötrist och tröstlöst att laga samma mat, vecka ut och vecka in. Kolla in olika matbloggar, och recept böcker och hitta nya favoriträtter. Våga prova nya recept!! Framför allt laga mat från grunden, gör egna köttbullar, panera fisk eller skinkschnitzel, eller varför inte testa göra egen pasta? Det krävs lite mer tid, men det är värt det, för det är så mycket godare! Många maträtter går ju planera och göra i förväg så du slipper rulla köttbullarna då du kommit hem från jobbet!

Gör en matlista för kommande vecka, planera så att ni vet vad ni ska göra för middagar, sen kan man byta plats på dagarna om det passar bättre med långkokande köttgryta på lördagen då ni är lediga, osv.

Tänk varierande nyttigt och gott! Det finns många bra recept som väntar på dig!!
Kolla in: www.bramathemma.se

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort