Silviakaka!




6ägg
6dl strösocker
3dl kallt vatten
6tsk bakpulver
6dl vetemjöl

Glasyr:
200g smör
2dl strösocker
2st äggulor
4tsk vaniljsocker
Kokos till garnering

Gör så här:
Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda mjöl och bakpulver noga, sikta i äggsmeten. Rör runt och tillsätt vatten. Häll smeten på i en långpanna med bakplåtspapper på. Grädda i mitten av ugnen, 175 grader ca 30 minuter. Den ska inte va kladdig. Låt den svalna samtidigt som du gör glasyren.
Smält smör, tillsätt äggulor socker och vaniljsocker. Låt det bubbla på svag värme, under omrörning, nån minut. Bred ut glasyren strö på kokos. Skär upp i rutor.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort