Rolig kommentar och julgodis funderingar..

Jippi! Jag klarade anatomitentan! Det känns så skönt. Nu kan jag släppa den, och gå vidare!

Ha ha, fick höra en så rolig kommentar i dag. Till saken hör att jag har de senaste dagarna gått och "småpillat", städat och plockat "små tjaffs", ja ni vet så som mammor gör.. Så i dag såg jag något pappersskräp på golvet, så jag frågade Frida:
vad är det där?
Då svarar hon: "Mamma, jag måste nog dammsuga för det ser ju ut som ett "bomberslag" här!" Hon menade så klart "bomb-ned-slag"... Ha ha..
I går bakade vi som ni kanske såg Silviakaka, och så är jag sugen på att göra något julgodis som inte är allt för komplicerat.. Jag brukar ju göra Rocky road-godis, men i såna fall blir det någon "fattigmans" variant... Jag vet inte.
Vad brukar ni andra göra för julgodis? Och så har jag funderat på en annan sak: vad ska jag göra för efterrätt till julafton? Jag tänkte kanske göra nån polkagris cheesecake, måste nog använda google... Jag tänkte att glass nog blir bra som avrundning på julmiddagen, och polkagris känns juligt!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort