Äppelsugen tjej!




Frida hade varit på simhallen med en kompis och hennes mamma. Eftersom mammans mobil krångla lite gick det inte nå henne på den, så jag och Felicia tänkte just gå och möta dem på simhallen för att få hem Frida. Just när vi klätt oss för att gå, så kommer de till oss! Det va ju bra, men Felicia ville inte ha klätt sig i onödan och då kom vi på att vi skulle gå på Ica och köpa en grej till middagen. Grejen va den att Frida ville INTE gå på Ica, så hon stannade hemma. Det sista hon sa innan vi gick va; mamma, kan du köpa äpplen? Jag är sugen på det. Jag svarade henne vänligt men bestämt; nä, vi har så mycket apelsiner och bananer, så jag kommer inte köpa mer frukt. Vi gick i väg och när vi kom hem utan frukt, blev Frida riktigt arg. Ni som känner Frida, vet att hon är en 6-årig tjej som vet vad hon vill, och hon har skinn på näsan. Hon va nu rysligt arg på mamman som inte köpt äpplen.. ;-) Nu skulle hon minsann gå på Ica och köpa äpplen för sina egna pengar! Jag visste att om jag skulle förbjuda henne att gå, skulle hon tjura om detta hela kvällen, så jag sa först inte så mycket då hon klädde på sig för att gå ut. Till slut blev jag tvungen att fråga henne om hon verkligen kunde gå på Ica helt själv. Hon svarade: Mamma, det är klart att jag kan!
Ja okej, det är ju inte så långt dit, tänkte jag och släppte i väg henne. Det gäller ju trots allt att välja sina konflikter. 10 minuter senare kom hon hem, stoltast i världen. Hon hade köpt fem äpplen för 8 kronor, helt själv, och ett skulle hon ha till efterträtt! Underbara unge.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort