Pannkaka, våfflor och baconvåfflor.


Jag brukar göra våfflor i dubbeljärnet, samtidigt som jag gräddar pannkaka. Maten blir lixom klar fortare då. Idag gjorde jag bacon våfflor oxå. När jag gör baconvåfflor brukar jag klippa baconet i bitar, sen steker jag bitarna i våffeljärnet, när jag stekt dom och kollat att dom inte fastnar i järnet, häller jag på smeten. Ca 1dl per våffla och så VÄNTAR JAG MED ATT STÄNGA VÅFFELJÄRNET! När jag ser att dom "stelnat" lägger jag igen locket. Jag brukar inte använda något recept, jag brukar, som man säger på bonska: hoves. Det betyder att jag prövar mig fram. Men jag har dock en grundregel jag brukar följa: lika många ägg som dl vetemjöl. Sen varierar jag resten av innehållet. Ibland tar jag någon dl grövre mjöl i bland inte. Jag har till och med gjort gröna pannkakor nångång då barnen haft "matstrejks period", då har jag bara blandat i fryst spenat.. det gick bra det oxå, och barnen tyckte det va kul att äta gröna pannkakor!
Over and out/ pannkaks morsan

Kommentarer
Sanna

Åh fy fasen vad gott med våfflor och pannkakor =)

2013-12-21 @ 18:23:17
Hemsida/blogg: http://cowgirlsdontcry.blogg.se
Nitiz

Ja, det va inte dumt!

2013-12-21 @ 21:02:52
Hemsida/blogg: http://nitiz.blogg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort