Folk och krimskrams...

Vad är det med folk och prydnadssaker?? Först vill jag säga att jag älskar julen och att mysa med mina nära och kära. Men jag avskyr dammsamlande ting, dvs prydnadssaker. Jag förstår verkligen inte de som köper nytt bara för att det är fräscht??! Jag köper nytt om något gått sönder. Än värre vet jag en bekant som samlar på tomtar.. hu.. Hon hade, för några år sen då jag va dit, 3000 stycken tomtar! Alla är ju olika och tur är ju det. Inget ont sagt om henne, men varför? Hon tog fram dom långt före jul, och ställde bort dom långt efter jul...a ja.. nog om det..Jag har det senaste året "snöat in* på metall brickor, och nu har jag tagit fram "peppar och salt tomtarna" och gjort en liten juldekoration som jag har på köksbordet. Änglarna brukar jag faktiskt ha framme året om, tro det eller ej.. men det är också det enda prydnadssaker jag har.

Kommentarer
Nitiz

Det låter kanske trist. Men jag gör det julfint, det gör jag, röda enfärgade eller rutiga gardiner och stjärnor har jag i fönstren. Ljuslyktor på bord. Dan före julafton kommer en riktig gran in, och när den börjar barra åker den ut med besked!!

2013-12-08 @ 12:32:03
Hemsida/blogg: http://nitiz.blogg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Hej, Jag är en glad tvåbarns-mamma som bor i Norrlands inland. Jag gillar: min familj(så klart), mina vänner, träning, lite inredning och hantverk i form av virka och sy, baka och laga mat. Så typ det och lite till kommer min blogg att handla om!!

Nitiz

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort